.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نقش بانک توسعه تعاون در بخش تعاون
نقش بانک توسعه تعاون در بخش تعاون

ملک مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون مازندران گفتگو با شمال نیوز گفت: بانک توسعه تعاون به عنوان تنها بانک تخصصی نقش بسزایی در بخش تعاون دارد.

- بفرمایید بانک توسعه تعاون چه نقش و جایگاهی می تواند در توسعه بخش تعاون داشته باشد؟

با توجه به مفهوم کیفی توسعه که همه جوانب از جمله توسعه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را در بر می گیرد باید گفت که آن جنبه ای که از جایگاه ویژه ای در مفهوم توسعه برخوردار است توسعه اقتصادی می باشد، بنابراین بانک توسعه تعاون به عنوان تنها بانک تخصصی این بخش از اقتصاد کشور نقش بسزایی در تأمین منابع پروژه های سرمایه گذاری در بخش تعاون از محل تمرکز سپرده های مردمی و دولتی نزد این بانک با توجه به عملکرد بازار سرمایه کارآمد در این بخش از اقتصاد کشور می تواند داشته باشد که هم اکنون با بکارگیری ابزارهای نوین بانکداری به این جایگاه نیز رسیده است و در آینده نیز با توسعه صنعت بانکداری کشور و توجه به بخش تعاون در اقتصاد، جایگاه این بانک ارتقا نیز خواهد یافت.

- افق آینده مدیریت جناب ملک در شعب بانک توسعه تعاون مازندران؟
امیدوارم با تدبیری که مدیران ارشد بانک در ستاد بانک خواهند اندیشید و به دنبال آن، همکاران بنده در اداره شعب و شعب استان امیدوارانه این تدابیر را به کار خواهند گرفت در اَینده نزدیک افق روشنی در تحقق اهداف و شکوفایی اقتصاد تعاونی ها در استان نمایان شود.

- سیمای بانک توسعه تعاون مازندران در مدت یکسال و اندی مدیریت جنابعالی؟
اینجانب از اوایل شهریور 1391 افتخار خدمت در اداره شعب مازندران را تا کنون داشته ام و در این مدت منابع بانک در استان از 609 میلیارد ریال به 816 میلیارد ریال رسیده که 140 درصد افزایش داشته و مصارف از 805/1 میلیارد ریال به 476/2 میلیارد ریال رسیده که افزایش 137 درصدی داشته است. این نشان می دهد که تجهیز منابع وبه تبع آن تخصیص منابع متناسب بوده است و در همین مدت با برنامه ریزی های مدونی که داشته ایم نسبت مطالبات غیر جاری به کل تعهدات در بانک از 6/16 درصد به 8/13 درصد کاهش یافته است که نشان می دهد در وصول مطالبات غیر جاری نیز موفق عمل کرده ایم.

- بانک توسعه تعاون به عنوان بانک تخصصی در بخش تعاون، چقدر توانسته کمک کننده به این بخش باشد؟
قبل از ایجاد بانک توسعه تعاون در سال 1388 سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور کمتر از 5 درصد بوده است اما در طی مدت 4 سال و اندی از راه اندازی بانک توسعه تعاون، سهم بخش تعاون در اقتصاد به 7 درصد رسیده است که طبیعتا نقش بانک توسعه تعاون به عنوان واسطه تأمین منابع سرمایه گذاری در بخش تعاون و توسعه این بخش از اقتصاد بی تأثیر نبوده وتوانسته کمک شایانی در تحقق این امر داشته باشد.

- در بخش فراهم آوردن خدمات نوین بانکی متناسب با نیاز فعالان اقتصادی بخش تعاون و رشد 25 درصدی بخش تعاون در اقتصاد کشور بانک توسعه تعاون در مازندران چه برنامه هایی را انجام یا در دستور کار دارد؟
با عنایت به این که ایجاد خدمات نوین بانکداری متناسب با نیاز از جانب مشتریان، شرکت بانکداری الکترونیک توسعه تعاون در ستاد بانک، برنامه ریزی و به استان ها ابلاغ می شود، لذا این اداره بر اساس برنامه های اعلامی از جانب امور فن آوری بانک مستقر در مرکز در سال جاری نسبت به نصف دستگاه های pos در محل فعالیت تعاونگرایان و ایجاد درگاه الکترونیک برای مشتریان خاص بانک جهت تسهیل امور بانکی آنان خدمات در خور توجهی را در پیش گرفته است.

- بفرمایید بانک توسعه تعاون مازندران در 7 ماهه امسال چه میزان تسهیلات به تعاونگران استان پرداخت کرد؟
بانک توسعه تعاون در استان مازندران تا پایان مهرماه سال جاری در قالب 300 فقره پرونده مبلغ 363 میلیارد ریال تسهیلات در بخش های مختلف اقتصادی در اختیار اتحادیه های تعاونی، شرکت های تعاونی و اعضای تعاونی های تولیدی و خدماتی قرار داده است.
- و سهم آن در ایجاد اشتغال چه میزان بوده است؟
پیش بینی می شود طی مدت هفت ماهه سال جاری با پرداخت تسهیلات مذکور 600 شغل ایجاد و 1300 شغل حفظ گردیده باشد.
- سهم تعاونی های زنان در دریافت تسهیلات از بانک توسعه تعاون؟
پیش بینی می شود با توجه به میزان مشارکت زنان در بخش تعاون میزان تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون به بانوان تعاونگرا از میزان قابل توجهی برخوردار و طی چند ماهه اخیر بالغ بر 5 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار شرکت های تعاونی خاص بانوان و ویژه شرکت های تعاونی صنایع دستی و فرش دستباف پرداخت شده است.
_بفرمایید چه میزان از طرح های ارائه شده برای دریافت تسهیلات بانک تعاون مازندران مربوط به بخش کشاورزی و چه میزان در بخش صنعت بوده است؟
با توجه به شرایط استان مازندران که استان کشاورزی بوده است 45 درصد از کل تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون طی مدت فعالیت در استان به بخش کشاورزی و 20درصد به بخش صنعت و معدن مابقی 35درصد به بخش های مسکن و عمران و خدمات و بازرگانی و قرض الحسنه اختصاص یافته است.
- طرح های تصویب شده در بانک توسعه تعاون مازندران برای ارائه تسهیلات چه میزان است؟
پیش بینی می شود میزان 200 میلیارد ریال طرح مصوب هم اکنون در اداره شعب بانک در حال بررسی و تصویب که پس از تأمین اعتبار به تدریج به شعب عامل جهت پرداخت ارسال خواهد شد.
- بفرمایید بازرسی داخلی بانک توسعه تعاون از چه اهمیتی و نقشی برخوردار است و چند درصد تسهیلات اعطایی مصرف صحیح و منجر به ایجاد اشتغال گشته اند؟
ادامه حیات بانک نیازمند بهبود شناسایی ریسک ها و نواقص کنترل های داخلی موجود، ارزیابی عملکرد، نظام گزارش دهی مطمئن و رعایت مقررات و الزامات قانونی بازرسی داخلی است. لذا این امر (بازرسی) از اهمیت ویژه ای در ادامه حیات بانکی برخوردار است و همواره نیازمند توجه و به روز رسانی است تا ریسک افت کفایت سرمایه بانک کاهش و تبع آن همواره خون پاکیزه در رگ بانک جریان داشته باشد و با توجه به نظارت هایی که قبل، حین و بعد از پرداخت تسهیلات در این بانک صورت می گیرد موجب می شود تا میزان بالایی از تسهیلات پرداختی کمتر دچار انحراف بوده و منجر به ایجاد اشتغال و حفظ اشتغال می گردد.
- نظر حضرتعالی در مورد بانکداری الکترونیک ؟
بانکداری الکترونیک این امکان را به مشتریان و آحاد مردم می دهد که با سرعت بیشتر و کارایی بهتر بدون حضور در شعبه از خدمات بانکی در مسیری امن برخوردار گردند و بانک توسعه تعاون نیز به فراخور حال کلیه خدمات بانکداری الکترونیک را به مشتریان و آحاد مراجعین به شعب ارائه می دهد.
- با این وجود بانک توسعه تعاون چه خدمات الکترونیکی به مشتریان ارائه می دارد؟
استفاده از خدمات نوین بانکی با توجه به اهمیت مواردی نظیر مدیریت زمان، کاهش ترافیک، تسریع در انجام عملیات بانکی، پرداخت انواع قبوض و ... تبدیل به یکی از الزامات زندگی امروزه شده است. در این راستا اینترنت بانک توسعه تعاون به مشتریان این امکان را می دهد تا از طریق برقراری ارتباط توسط اینترنت بتوانند پاره ای از امور بانکی خود را انجام دهند.
جهت این امر مشتریان می توانند با مراجعه به آدرس سایت : https:/modern.ttbank.ir از خدمات اینترنت بانک توسعه تعاون استفاده نمایند.
خدمات الکترونیکی دیگر بانک توسعه تعاون نیز موبایل بانک توسعه تعاون، اس ام اس بانک، تلفن بانک، دستگاه های خودپرداز، پایانه فروش pos می باشدو همچنین امکان استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی بانک توسعه تعاون برای وب سایت هایی که اقدام به فروش کالا یا خدمات از طریق سایت می نمایند فراهم است.
ضمن تشکر و مثل همه گفتگوها در پایان اگر صحبتی مانده شنواییم؟
نه، ممنونم از این که فرصتی برای ما فراهم شد تا مباحثی از تعاون و اقتصاد تعاونی ها که از اهمیت به سزایی در اقتصاد کشور دارد مطرح گردد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.185 seconds.